Newsy
Krytycznym okiem: "Ukryta gra" + spotkanie z reżyserem Łukaszem Kośmickim oraz scenografem Allanem Starskim 8.11
W wybrany PIĄTEK miesiąca pokaz filmu z udziałem krytyka filmowego
Kolejne spotkanie z cyklu Krytycznym Okiem już 8 listopada o godz. 20:00
film:
"UKRYTA GRA"
oraz rozmowa z reżyserem Łukaszem Kośmickim oraz scenografem Allanem Starskim, którą poprowadzi krytyk filmowy Janusz Wróblewski.
reżyseria: Łukasz Kośmicki
produkcja: Polska
gatunek: thriller
premiera filmu: 8 listopada 2019
8 listopada zapraszamy na premierowy pokaz filmu "UKRYTA GRA" oraz spotkanie z reżyserem filmu Łukaszem Kośmickim oraz scenografem Allanem Starskim. Prelekcję przed seansem oraz spotkanie po seansie poprowadzi krytyk filmowy - Janusz Wróblewski. Bilety są już dostępne w sprzedaży!
Szpiedzy, zimna wojna i wyścig mocarstw – „Ukryta gra” Łukasza Kośmickiego, najnowsza produkcja Watchout Studio, to trzymający w napięciu thriller szpiegowski. Jego akcja rozgrywa się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie na początku lat 60. W filmie wystąpiła gwiazdorska obsada – Bill Pullman, Robert Więckiewicz, Lotte Verbeek i Aleksiej Sieriebriakow
Akcja filmu toczy się w latach 60., w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Bill Pullman wciela się w rolę Joshuy Mansky’ego, genialnego matematyka, który u szczytu kryzysu kubańskiego zostaje porwany przez amerykańskie tajne służby. Nadużywający alkoholu zapomniany geniusz ma wystąpić w szachowym pojedynku przeciwko sowieckiemu mistrzowi Gawryłowowi na międzynarodowym turnieju. Rywalizacja jest jednak tylko przykrywką dla szpiegowskiej rozgrywki. Kiedy sojusznicy okazują się wrogami i nie wiadomo, komu naprawdę ufać, Mansky musi wykonać decydujący ruch mający powstrzymać konflikt nuklearny.
Polska produkcja powstała z udziałem nagradzanych twórców. Atmosferę lat 60., zimnej wojny i kryzysu kubańskiego buduje scenografia przygotowana przez Allana Starskiego. Klimat szpiegowskiej gry oddają zdjęcia Pawła Edelmana. Jedną z głównych ról w filmie odgrywa Pałac Kultury i Nauki. W scenografii Allana Starskiego oraz w obiektywie Pawła Edelmana budynek ten staje się jednocześnie symbolem epoki oraz niemym świadkiem wydarzeń filmowych.