Rezerwacja 22 828 93 03

18. MDAG: My, z przedmieść Paryża

We

dokument 115 minut
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
o

18. MDAG: My, z przedmieść Paryża

Reżyseria
Alice Diop
Gatunek:
dokument
Kraj produkcji:
Francja / France
Rok produkcji:
2021
Czas trwania:
115 minut
c

Opis filmu

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2021 – MFF Berlinale /  Berlina-le IFF
 
Podmiejski pociąg RER linia B przecina Paryż i jego obrzeża z północy na południe. Film dokumentuje przedmieścia stolicy Francji i pokazuje historie ludzi, którzy tam mieszkają. Obserwujemy dającą do myślenia mozaikę współczesnego życia we Francji, fragmentaryczny, patchworkowy portret rozdartego społeczeństwa, w którym dominuje izolacja, dyskryminacja i tęsknota za hierarchiami odziedziczona po monarchicznej przeszłości. Bohaterowie filmu to w większości imigranci, którzy są tak samo częścią francuskiej historii, jak królowie narodu chowani przez wieki w bazylice Saint-Denis. Przedstawiciele niższych klas społecznych są często wymazywani – uznawani za niewystarczająco interesujących, aby zawracać sobie nimi głowę. Ludzka potrzeba dawania i otrzymywania wkrada się w każdą filmowaną sytuację, zarówno zaobserwowaną, jak i sprowokowaną. Kogo oznacza tytułowe „my”? Dla reżyserki filmu, której ojciec przyjechał do Francji z Senegalu w 1966 roku i zamieszkał z rodziną na obrzeżach Paryża, „my” to społeczeństwo, które opiera się na bogactwie różnorodności.

A moving testament to the importance of filming as a process of bearing witness and remem-bering, We is timely in many ways. It is subtle and shrewd in a world that favours shortcuts and easy answers. Justifiably adopting the fragmented structure of a patchwork portrait in order to describe a riven society, Diop displays impressive control of her essay and its impact. In the film’s first few minutes, a deer is observed, through binoculars. A certain sense of awkward, man-made distance stays with us. Isolation, discrimination and nostalgia for hierarchies, inher-ited from a monarchical past … Divisions haunt France’s present. But the human urge to give as well as to receive stubbornly creeps into every situation, observed or triggered. Could this be the one thing that still keeps a nation together?

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety


y

Polecamy również

Ostatnie lato - napisy

Anne (w tej roli Léa Drucker) prowadzi stateczne, ustabilizowane życie. Odnosi sukcesy na polu zawodowym jako ceniona, błyskotliwa prawniczka. Niezbędny spokój odnajduje z kolei w pięknym...
thriller/erotyk

Rodzaje życzliwości - przedpremiera

Searchlight Pictures powraca z najnowszym filmem nominowanego do Oscara® Yorgosa Lanthimosa (Biedne istoty, Faworyta, Lobster, Kieł)! Rodzaje życzliwości to alegoryczny tryptyk, na który...
dramat

Strange Darling - napisy

Dzika, pikantna i nieobliczalna randka dwójki nieznajomych przemieni się w morderczy pościg z odjechanymi zwrotami akcji, których nie sposób przewidzieć. Oto niezwykle oryginalny thriller...
thriller

Wróbel

Remek Wróbel to listonosz i zapalony piłkarz amatorskiej drużyny. Dobiega czterdziestki, wiedzie życie kawalera. Z pasją studiuje encyklopedię, ćwicząc swoją nadzwyczajną pamięć. Poza...
dramat/komedia