Rezerwacja 22 828 93 03

Eurazja FF: Aż po grób

Cold as marble

dramat/komedia/thriller 88 minut
Eurazja FF: Aż po grób
Eurazja FF: Aż po grób
Eurazja FF: Aż po grób
Eurazja FF: Aż po grób
Eurazja FF: Aż po grób
o

Eurazja FF: Aż po grób

Reżyseria
Asif Rustamov
Gatunek:
dramat/komedia/thriller
Kraj produkcji:
Azerbejdżan, Francja
Rok produkcji:
2022
Czas trwania:
88 minut
c

Opis filmu

Nagrody i wyróżnienia:
2022 MFF „Eurasia” w Ałmatach: Najlepszy reżyser
2022 Tallinn Black Nights Film Festival: Najlepszy aktor
2022 MFF w Indiach (Goa), Nominacja: Złoty Paw

Film wyświetlany w oryginalnej wersji językowej z polskimi i angielskimi napisami.

W swoim drugim filmie Asif Rustamov do typowego dla swej twórczości dramatu dokłada elementy thrillera i czarnej komedii. Główny bohater (Elshen Esgerov) jest sfrustrowanym, niespełnionym artystą, który pracuje jako rytownik nagrobków, a prywatnie wikła się w romans z atrakcyjną przewodniczką muzealną (Natavan Abbasli), zamężną z wiecznie nieobecnym biznesmenem. Ta rutyna zostaje zachwiana wraz z niespodziewanym pojawieniem się ojca protagonisty (Gurban Ismailov), odsiadującym dotąd wyrok za zamordowanie swojej żony. Intrygujące dzieło, w którym każdy z trojga bohaterów ma coś do ukrycia, wyróżnia się znakomitym aktorstwem. Rewelacyjny jest przede wszystkim Ismailov, który na festiwalu Black Nights w Tallinie otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora za „potężną i pełną niuansów kreację cynicznego i manipulatorskiego ojca”. Ale trudno też sobie wyobrazić innych aktorów w rolach zakazanych kochanków, mimo że Esgerov o niepospolitej fizjonomii oraz zjawiskowa Abbasli trafili na plan niecały miesiąc przed rozpoczęciem zdjęć. Wszystko dlatego, że oryginalna obsada wycofała się w ostatniej chwili, prawdopodobnie z powodu scen erotycznych. Te rzeczywiście są niespotykanie śmiałe jak na muzułmańskie w duchu kino z Azerbejdżanu, tradycyjnie stroniące od nagości. Jednak to tylko czyni „Aż po grób” jeszcze bardziej fascynującym.

Autor opisu: Piotr Dobry

Asif Rustamov – jeden z najważniejszych azerbejdżańskich twórców młodego pokolenia, wyspecjalizowany w dramatach psychologicznych. Zasłynął jako scenarzysta Ilgara Najafa („Granatowy sad”, „Czerwony ogród”, „Sughra i jej synowie”). Za kamerą debiutował dziełem „W dół rzeki”; „Mərmər soyuğu”. Nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Eurasia” w Ałmatach, to jego drugi projekt reżyserski. W jego filmach jak echo powraca topos ojca.

* * *

Awards and nominations:
2022 Eurasia International Film Festival in Almaty: Best Director
2022 Tallinn Black Nights Film Festival: Best Actor
2022 International Film Festival

In Asif Rustamov’s second feature, drama, a genre typical of his work, is enriched with elements of thriller and black comedy. The protagonist (played by Elshen Esgerov) is a frustrated and unfulfilled artist working as a tombstone engraver. He’s entangled in a relationship with an attractive museum guide (Natavan Abbasli) who is married to an often-absent businessman. This routine is broken by a sudden reappearance of the protagonist’s father (Gurban Ismailov), released from prison after doing time for the murder of his wife. This intriguing film, in which each character has something to hide, is brilliantly acted. Ismailov, awarded at Tallinn Black Nights Film Festival for “his powerful and nuanced performance as the mean and manipulative father”, is especially convincing. It’s also difficult to imagine different actors in the roles of the forbidden lovers, even though uncommonly looking Esgerov and exceptionally beautiful Abbasli had been hired just under a month before the shooting began. The original cast had resigned at the last moment, probably because of the erotic scenes. These are indeed rather explicit for Azerbaijani cinema, known for its faithfulness to Muslim tradition and avoidance of nudity. But this makes “Cold As Marble” all the more fascinating.

Author: Piotr Dobry

Asif Rustamov – one of the most important young Azerbaijani directors, specializing in psychological dramas. He gained fame as a screenwriter of Ilgar Najaf’s films (“Pomegranate Orchard”, “Red Garden”, “Sughra’s Sons”). He debuted as a director with “Down the River”. “Cold As Marble”, awarded at Eurasia International Film Festival in Almaty, is his second feature.
A father figure is a recurring motif in his films.

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety


y

Polecamy również

Joker: Folie à deux - napisy

Arthur Fleck zamknięty w szpitalu w Arkham, czeka na proces za przestępstwa, które popełnił jako Joker. Zmagając się z podwójną tożsamością, Arthur nie tylko poznaje, co to prawdziwa...
dramat/kryminalny/musical

Oldboy - 20 lat po premierze

Prowadzący zwyczajne życie Oh Dae-su (Choi Min-sik) zostaje porwany i uwięziony w niewielkim pokoju. Przez cały czas jedyny kontakt ze światem stanowi dla niego telewizor. To właśnie z...
thriller

Strange Darling - napisy

Dzika, pikantna i nieobliczalna randka dwójki nieznajomych przemieni się w morderczy pościg z odjechanymi zwrotami akcji, których nie sposób przewidzieć. Oto niezwykle oryginalny thriller...
thriller

Za drzwiami Atlantica: Imago

Zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu ZA DRZWIAMI ATLANTICA! Rozmówcami Marcina Radomskiego będą: Lena Góra, odtwórczyni głównej roli i współautorka scenariusza, oraz Andrzej Smolik,...
dramat