Rezerwacja 22 839 23 65

Spotkania podróżnicze In Mundo: Śladami Marco Polo. Chiny poza utartymi szlakami

o

c

Opis filmu

Chiny fascynowały nas od zawsze, zniechęcając jednocześnie ogromną liczbą chińskich turystów. Dlatego w naszych podróżach do Państwa Środka często schodziliśmy z utartych szlaków. Tak było w 2006 roku, gdy byliśmy w Tybecie. Tak też stało się teraz, gdy śladami Marco Polo ruszyliśmy z Pekinu przez Gansu, Qinghai do Xinjangu. Podróż ta pokazała nam, że w Chinach nadal można znaleźć dzikie, odludne miejsca z fascynującą przyrodą i spektakularnymi zabytkami. Przeżyliśmy teraz niesamowite przygody przemierzając pustynię Badai Jaran, wędrując przez góry Bogda Shan, zwiedzając tybetańskie klasztory, a wszystko to z naszą 4-letnią córką...

Podczas naszej podróży przemierzyliśmy wschodnią cześć Wyżyny Tybetańskiej, podziwiając barwne buddyjskie klasztory w Labrang, Tongren i Kumbun,  w których spotykaliśmy serdecznych mnichów. Wędrowaliśmy po zachodnich krańcach Muru Chińskiego, docierając do wielkiego fortu Jiayuguan, nad kanionem rzeki Hexi. Dotarliśmy do dwóch pustyń Badaj Jaran i Takla Makan. Pierwsza odkryła przed nami zagubione, wśród najwyższych na świecie nieruchomych wydm, oazy. Druga zaś, zaczarowała nas śpiewającymi piaskami i magicznymi grotami Mogao. Dotarliśmy do Kotliny Turfańskiej, odwiedzając mieszkających tam muzułmanów – Ujgurów.

A naszą podróż zakończyliśmy w lodowcowych górach Tien Szan, gdzie gościli nas Kazachowie.

Anna i Marcin Szymczakowie
Ich przygoda podróżnicza zaczęła się w czasach studenckich, kiedy zorganizowali wspólnie kilka trekkingowych wypraw w Andy, Ałtaj, Tien Szan, góry Elburs czy Alpy Japońskie, Himalaje i Pamir. Wtedy też zmierzyli się z Jedwabnym Szlakiem w zachodnich Chinach, Uzbekistanie i Iranie. Dotarli na „Dach Świata” i pod świętą górę Kailaś. Smakowali zieloną herbatę pod Fuji, a także przemierzali amazońską dżunglę. Dziś podróżują rodzinnie – z córką Igą i synem Jaśkiem – od Nowej Zelandii przez Japonię, Chiny, Oman, Iran, Armenię, Gruzję, po Maroko, Emiraty Arabskie, USA i Kanadę oraz kilka krajów południowej Afryki. Na wyjazdach dużo fotografują, co znalazło swój wyraz w trzech wydanych albumach po Japonii, Boliwii i Tybecie. Od czasu do czasu piszą przewodniki np. bestsellerowe “Tatry z dzieckiem” czy “Gruzja 3 w 1”. Od kilkunastu lat są też organizatorami spotkań podróżniczych w warszawskich kinach Luna i Wisła – In Mundo.
więcej na fotografiapodroznicza.pl

Już od 1 lutego, w każdy czwartek, sala warszawskiego Kina Wisła wypełni się pasjonatami dalekich podróży. Najciekawsi globtroterzy, wspinacze, fotograficy, autorzy książek opowiedzą o swoich dokonaniach.

Zapraszamy na prezentacje multimedialne organizowane w ramach XI sezonu Spotkań Podróżniczych In Mundo, kino Wisła pl. Wilsona 2, Warszawa.

Bilet normalny: 23 zł, bilet ulgowy: 19 zł.

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety

y

Polecamy również

Love Lies Bleeding - przedpremiera

„Love Lies Bleeding” w reżyserii Rose Glass to romans na sterydach, który zamiast łez wyciska siódme poty. To również kino zemsty, w zaskakujący sposób łączące brutalność z...
romans/thriller

Perfect Days - napisy

Nowy film twórcy „Lisbon Story" i „Nieba nad Berlinem" to medytacja nad prostotą i pięknem życia. W „Perfect Days" Wim Wenders opowiada historię japońskiego...
dramat

W stronę słońca

Kasia i Robert sprzedają dom oraz wszystko, co posiadają, żeby wraz z trójką dzieci ruszyć kamperem na wyprawę życia i móc budować głębsze więzi w rodzinie. Swoją podróż relacjonują...
dokument

Wolni. Podróż do wnętrza. - napisy

Klimatyczny, wyciszający i dający wytchnienie... Odsłaniający kulisy życia kontemplacyjnego hit z hiszpańskich kin już na polskich ekranach! Co sprawia, że w XXI wieku tysiące kobiet i...